مقالات آموزشی و درمانی

تلفن همراهمان را چگونه نگه داريم تا از ايجاد درد و آسیب گردنی جلوگيرى كنیم؟

براى آنكه هنگام استفاده از تلفن همراه دچار درد هاى مختلف به خصوص در ناحيه كمر و گردن نشويد، مشخص است كه عدم استفاده از گوشى هاى هوشمند گزينه مناسبى نيست.در اينجا راهکارهايى ارائه ميدهيم كه شما بتوانيد از تلفن همراه خود در هر شرايطى استفاده کنید و سلامت گردن خود را نيز حفظ كنيد:

paksaman
۱. تلفن همراه خود را رو به روى چشمانتان قرار دهيد. اين حالت باعث خواهد شد ستون فقراتتان در وضعيت مناسب و طبيعى خود قرار گيرد.

۲. مدت زمان رها بودن دست ها در مقابل بدن را به حداقل برسانيد. زيرا اين موضوع باعث مى شود عضلات شانه و گردن نيز درگير شوند.

۳. مکانی را که میتوانید آرنجتان را بر روی آن براى استراحت قرار دهید، پيدا كنيد. پيشنهاد ما استفاده از دست ديگر به عنوان تكيه گاه(مطابق شكل سمت راست)، دنده ها، میز و زانو به عنوان گزینه هاى مناسب برای تکیه دادن آرنج است.

paksaman
پیام دادن در حالت ایستاده:

 

این مدل یکی از سخت ترین حالتهای ايستاده کار کردن با تلفن همراه است، ولى در عين حال اين حالت بسيار موثر است:

۱. راست بايستيد و سرشانه ها را به سمت عقب و پایین حركت دهيد.

۲. دست چپ خود را روى قسمت سمت راست قفسه سينه قرار دهيد. آرنج راست خود را بر روى دست چپ براى حمايت از دست راست بگذاريد.(مطابق شكل)
۳. با استفاده از دست راست تلفن همراه خود را نگه داشته و با كمك انگشت شست خود با موبايلتان كار كنيد.

۴. براي جلوگيرى از خستگى مفرط، گاهى دست چپ و راست خود را عوض كنيد.

۵. برای تایپ کردن در این موقعیت، آرنج را روی پهلو و دنده قرار دهید تا بتوانید گوشی را با هر دو دست نگه دارید.

paksaman
پیام دادن در حالتی که پشت میز نشسته اید:

 

   ۱. روى صندلى در پشت ميز بنشينيد و آرنج هاى خود را روى ميز قرار دهيد.

   ۲. تلفن همراه خود را همسطح و مقابل چشمانتان قرار دهيد.

   ۳. آرنج هاى خود را روى ميز به سمت جلو هل دهيد و از اين طريق عضلات پشت خود را درگير كنيد، در حاليكه هم زمان سرشانه را به سمت عقب و پايين حركت مى دهيد.
paksaman

پیام دادن در حالت نشسته:

   ۱. با حالتى كه كمر و پشتتان صاف است به لبه صندلی نزدیک شويد سپس آرنج هاى خود را بر روى زانوهيتان قرار دهيد.(مطابق فرد وسط تصوير)

   ۲. تلفن همراه خود را همسطح و مقابل چشمانتان قرار دهيد.

 ۳. با آرنج به زانو فشار وارد كنيد و به اين ترتيب عضلات پشت خود را درگير كنيد، در حاليكه هم زمان سرشانه را به سمت عقب و پايين حركت مى دهيد.
paksaman

پیام دادن در حالت نشسته بر روی زمین:

۱. صندلى را هل دهيد و به ديوار بچسبانيد، به شكلى كه بتوان به آن تكيه كرد، زانوها را به صورت خميده و زاويه دار مقابل خود قرار داده و سپس آرنج هاى خود را روى آن بگذاريد.

   ۲. تلفن همراه خود را همسطح و مقابل چشمانتان قرار دهيد.

۳. با كمك آرنج به زانو فشار بیاورید و به اين ترتيب عضلات پشت خود را درگير كنيد، در حاليكه هم زمان سرشانه را به سمت عقب و پايين حركت مى دهيد.

paksaman

اين موارد تغییرات ساده و كوچكى هستند که ميتوانيد در زندگی روزمره خود انجام دهید، تا اثرات منفی استفاده از تلفن همراه را به حداقل برسانيد. اگر اين نكات را فراموش كرديد و به عادت هاى بد گذشته روى آورده ايد، فقط كافيست خود را دومرتبه اصلاح كنيد.

آگاهى جز اساسى و كليدى ایجاد تغییر است، و آگاهى از ضررهاى خم كردن گردن به پايين براى نگاه كردن به تلفن همراه و رعايت نكردن نكات اين مقاله، اولين گام براي موفقيت در تغيير و حفظ سلامت ستون فقرات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *